Na deel 1 die bestond uit een foto affiche campagne, die verdeeld werd op 8.000 affiches besloten de makers van deel 2 nu een geïllustreerde campagne te maken om nog meer de aandacht van ‘Jan Modaal’ te bereiken.
Lierenaar Dirk Van der Auwera (artiestennaam D’Auwe) hoofdinspecteur bij de lokale Politie Lier fungeerde als illustrator, schepen Walter Grootaers nam het peterschap op zich.
De campagne wil de brede bevolking sensibiliseren om dit probleem niet langer te negeren maar in te grijpen als de eigen veiligheid dit toelaat. Want laten we eerlijk wezen, een ambulancier, een verpleegster of een brandweerman zijn er om ons te helpen, en verdienen dus zeker niet ‘aangevallen’ te worden niet door woorden en ZEKER niet door fysieke agressie.
De nieuwste campagne in het Nederlands, Frans en Engels word verdeeld op 12.000 affiches in heel België . Bedoeling is de affiches in ziekenhuizen, en brandweerkazernes ook breed in het straatbeeld te zien verschijnen. Dat kan ook aan je eigen venster of bij je lokale bakker, slager, supermarkt en zelfs in je stamcafé!