Digitale aangifte geboorte in Lier

Sinds kort kan je in Lier de geboorteaangifte van je kind ook volledig digitaal regelen. Net zoals in zes andere steden en gemeenten staat  in Lier de digitale geboorteaangifte via Mijn Burgerprofiel actief.

Nieuwe ouders hoeven niet langer fysiek naar het stadskantoor te komen. Alle informatie voor deze digitale aangifte krijgen ze meteen in de kraamkliniek. De aangifte gebeurt volledig digitaal via www.lier.be/aangifte-geboorte.

Wie toch liever langskomt, of niet voldoet aan de voorwaarden voor een digitale aangifte, kan nog altijd een afspraak maken in het stadskantoor.

Een paar jaar geleden lanceerde de stad een campagne rond het gebruik van het thuisloket met de boodschap dat het thuisloket er altijd (24/24) en overal voor je is. Als inwoner kan je bij de stad altijd meer zaken van thuis uit online aanvragen of regelen.

De stad  blijft zich zo voortdurend inzetten op de verbetering van de dienstverlening voor haar inwoners en verliest hierbij de mogelijke digitaliseringskansen niet uit het oog.

De digitalisering van de geboorteaangifte kwam tot stand via het project Burgerloket. Dit werd mogelijk gemaakt dankzij subsidiëring door Gemeente zonder Gemeentehuis, een project van Vlaamse Veerkracht, het relancebeleid van de Vlaamse Regering dat gefinancierd werd door de Europese Unie via NextGenerationEU.

Binnen dit project werkt Lier samen met 37 andere steden en gemeenten. Zo wil de stad de dienstverlening nog beter afstemmen op de noden en verwachtingen van inwoners, ondernemers en andere klanten door nieuwe digitale toepassingen.