Drugsvangsten bij verkeerscontroles

Een man werd in het bezit gevonden van 10 liter GBL. Een vloeistof die, volgens de drugwetgeving, in grotere hoeveelheden verboden is in ons land. GBL is één van de bestanddelen om het verdovende middel GHB te produceren.

Na verder onderzoek werden tijdens huiszoekingen nog allerlei materialen aangetroffen die gebruikt kunnen worden om verdovende middelen aan te maken. Tevens werden 10.000 xtc-pillen gevonden , die een vrij aanzienlijke straatwaarde hebben, en nog 20 liter GBL.

De twee verdachten werden voorgeleid bij de onderzoeksrechter in Mechelen. De onderzoeker besliste een verdachte aan te houden.

Dinsdag 3 maart werd bij een controle van een voertuig 10 gram cannabis aangetroffen. Na verder onderzoek bleek dat de 37-jarige bestuurder uit Heist-op-den-Berg de verdovende middelen aangekocht had bij een 39-jarige man in Lier . Tijdens een huiszoeking in zijn woning werden nog 180 gram cannabis, cannabiszaadjes en 3 gerolde joints aangetroffen . Beide verdachten werden verhoord en ter beschikking gesteld van het parket Antwerpen , afdeling Mechelen.

De gerechtelijke onderzoeken worden verdergezet onder leiding van de onderzoeksrechter.