Focus op water tijdens Netedag in Lier

Een honderdtal belangstellenden namen deel aan de vierde editie van de Netedag in Lier. In de voormiddag werden  informatieve lezingen gehouden  in CC Vredeberg .”We richten ons  vooral op het stroomgebied van de Grote en de Kleine Nete, die hier in Lier samenkomen”,  vertelde Jan Rosyn, projectverantwoordelijke bij de dienst Integraal Waterbeleid van de Provincie Antwerpen.

In de namiddag  fietsten de deelnemers onder leiding van Saartje Vandendriessche, ambassadrice van de Week van het Water langs tien stopplaatsen, waarbij  ze informatie kregen over verschillende aspecten van water.

Er  werd halt gehouden aan de samenvloeiing van beide Netes,  het Fort van Kessel, de Molenbeek - Bollaar, de Bogerse Plassen , de  Duiker van de Kleine Nete, het Netekanaal en het Groot Spui.

Het initiatief wordt gedragen door het Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete, het Regionaal Landschap Rivierenland, de stad Lier, het Liers Waterforum, de Vlaamse Milieumaatschappij, Natuurpunt en de provincie Antwerpen.

Tot en met zondag 31 maart kunnen mensen in  Vlaanderen deelnemen aan een van de 120 wateractiviteiten om meer te leren over water en zijn rol  in ons dagelijks leven.