Lier viert zijn sportkampioenen

De sportpersprijs 2021 ging naar Corneel De Ceulaer omwille van zijn  rijke sportieve carrière als voetballer, trainer, manager, sportief directeur en CEO van K. Lierse S.K

Michael Somers werd verkozen tot sportfiguur van het jaar. Elise Vermeulen, 17-jarige atlete met een beperking van AC Lyra die 4 Belgische en 1 provinciale titel behaalde was de beste jongere , het sprintersteam van AC Lyra over de 4x100m en 4 x 200 m kreeg de titel van ‘Ploeg van het jaar’.

Aan alle kampioenschappen kwam abrupt een einde op 13 maart 2020. Vele competities gingen niet door of werden vroegtijdig afgesloten. Later op het jaar werden kleinschalige competities voorzichtig georganiseerd.

Ondanks de vele moeilijkheden slaagden Lierenaars erin om toch nog kampioen te worden. In het voorjaar van 2021 werden 50 kampioenen van verschillende disciplines verrast met een mand vol lekkers.

Sportschepen Ivo Andries feliciteerde de vele sporters en hun club en drukte zijn appreciatie uit voor het werk van alle bestuursleden, de trainers en de vrijwillige medewerkers. De stad zal het sportgebeuren verder maximaal blijven ondersteunen.

Hij verwees ook naar de ontwikkeling van de Hoge Velden .”We streven ernaar onze Lierse voetballertjes binnen afzienbare termijn opnieuw op Lierse velden te laten voetballen. De Sportvelden kregen een facelift met de volledige vernieuwing van de minigolf en de groenaanleg. De bouw van nieuwe sportaccommodatie in het Netestadion wordt opgestart”.

Schepen Andries sprak tevens zijn dank en waardering uit voor de financiële steun van alle sponsors aan de clubs . De bijdrage van de sponsors en de inkomsten van allerlei activiteiten georganiseerd door de vrijwilligers zijn van zeer groot belang voor het bestaan van de clubs.

Foto's MR