Lier zet komende jaren in op ontharding openbaar domein

Het stadsbestuur  schrijft in op twee begeleidingstrajecten van de provincie Antwerpen ‘Jouw onthardingsproject onder de loep’ en ‘Gemeentewegen onder de loep’. De stad wenst zich de komende jaren in te zetten op het ontharden van het openbaar domein op de plaatsen waar dit kan en waar dit nuttig is.

Samen met 292 andere steden en gemeenten ondertekende Lier   het Lokaal Energie en Klimaatpact (LEKP), en keurde het Klimaatactieplan 2.0 goed.

“De stad heeft het ambitieuze plan om van Lier een veerkrachtige en duurzame omgeving te maken tegen 2030. Gezien het belang van water, wil de stad  werken aan ontharding en wateropvang. De begeleidingstrajecten van de provincie passen binnen de doelstellingen van de stad om meer plaats te maken voor groen en water. Lier is een groene gemeente en dat willen we nog meer in de verf zetten”, stelt schepen van omgeving en milieu Thierry Suetens.

De stad hoopt op een selectie voor een deelname aan beide trajecten. De deelnameprijs aan het eerste traject is kosteloos, voor het tweede traject vraagt de provincie een tegemoetkoming van 3.000 euro.