Lier zet zijn vrijwilligers in de bloemetjes

Stad en OCMW willen hiermee aantonen hoe zeer hun toewijding en werk voor de gemeenschap wordt gewaardeerd. Het werk van de talloze vrijwilligers in onze huidige samenleving is van het allergrootste belang. Zonder hun belangeloze en dagelijkse inzet voor de medemens, voor Stad en OCMW en hun verschillende diensten, zou het leven er voor velen onder ons een stuk minder aangenaam uitzien.

In Lier en Koningshooikt zetten zo’n 800 vrijwilligers zich in voor hun mede-inwoners. 160 van hen hadden er aan gehouden de huldiging door het college ter gelegenheid van de Week van de Vrijwilliger bij te wonen  in het stadhuis.

De vrijwilligers  zijn actief in tal van sectoren maar vooral in o.a. het archief, de bibliotheek, het leescafé, de vertelkringen, de integratie, het inburgeren, de huistaakklas, het huis van het kind, de duurzaamheid, het onderhoud van het openbaar domein, het wijkmanagement, het woonzorgcentrum, de dienstencentra De Waaier, Rosmolen, De Komeet , Het Schoppeke , De Kroon en de vriendenkring van de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans ,  de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten .