Lier zet vrijwilligers in de bloemetjes

In Lier en Koningshooikt zetten zo’n 800 vrijwilligers zich in voor hun mede-inwoners. 200 van hen waren aanwezig op  de huldiging door het college ter gelegenheid van de Week van de Vrijwilliger in het stadhuis.

De stad wil hiermee aantonen hoe zeer hun toewijding en werk voor de gemeenschap wordt gewaardeerd. Het werk van de talloze vrijwilligers in onze huidige samenleving is van het allergrootste belang. Zonder hun belangeloze en dagelijkse inzet voor de medemens, voor Stad en OCMW en hun verschillende diensten, zou het leven er voor velen onder ons een stuk minder aangenaam uitzien.

Burgemeester Verwaest omringd door de schepenen Leyzen, Lambrechts, Andries, Goris en Suetens  dankte in 15 verschillende talen de aanwezigen voor hun  inzet voor de Lierse gemeenschap.

De vrijwilligers  zijn actief in tal van sectoren maar vooral in o.a. het archief, de bibliotheek, het leescafé, de vertelkringen, de integratie, het inburgeren, de huistaakklas, het huis van het kind, de duurzaamheid, het onderhoud van het openbaar domein, het wijkmanagement, het woonzorgcentrum, de dienstencentra De Waaier, Rosmolen, De Komeet , Het Schoppeke , De Kroon en de vriendenkring van de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans ,  de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten .