Lier zoekt extra vrijwilligers voor project schoolcoach

Met het project Schoolcoach slaan  de  Stad  en  vzw Arktos de handen in elkaar om kinderen in een kwetsbare positie extra te ondersteunen op schools vlak via de inzet van vrijwillige schoolcoaches.

Twee maal per week komt de schoolcoach gedurende een klein uurtje op bezoek bij een vast gezin. De coach helpt kinderen uit het basisonderwijs met het huiswerk, leest de schoolbrieven, bekijkt de agenda en doet dit samen met de ouders. Zo wordt niet alleen het kind geholpen, maar leren ouders ook op welke manier ze hun kind kunnen ondersteunen.

Sinds de start  in 2019 zijn meer dan 300 kinderen geholpen en behaalt het project mooie resultaten. Zo geven Lierse scholen aan dat de schoolresultaten opmerkelijk vooruitgaan, kinderen meer gemotiveerd zijn en het contact met ouders aanzienlijk verbetert.

Omdat de vraag groter is dan het aanbod, is de stad  op zoek naar extra vrijwilligers voor volgend schooljaar.

Burgemeester  Verwaest en schepen  Goris bezochten  vandaag het gezin van de 12 jarige  Yazan uit Syrië die samen met zijn ouders Shirin en Alaa een band heeft opgebouwd met schoolcoach Yente Van Oosterwijck en  haar zoontje Tiga.

Vrijwilligers krijgen ondersteuning en toegang tot vorming Daarnaast ervaren vrijwilligers veel dankbaarheid van de gezinnen, is de ervaring een verrijking en wordt er vaak een mooie band opgebouwd.

Meer info  op www.schoolcoacheslier.be.
Contact via [email protected] of 0472 03 19 85.