LierWerkt! zet met bedrijfsbezoek bij Primato in op lokale werkgelegenheid

Primato, opgericht in 2015 en gelegen op de grens Lier-Putte,  is een duurzaam familiebedrijf met een jonge ondernemersgeest, dat jaarrond kwalitatieve en smaakvolle tomaten kweekt. Het bedrijf creëert heel wat tewerkstellingsmogelijkheden onder de vorm van seizoensarbeid met kans op doorgroeimogelijkheden. Niet enkel is Primato een maatschappelijk verantwoorde onderneming op ecologisch vlak, zij streeft ook naar verbetering op sociaal vlak voor al hun werknemers, ongeacht hun achtergrond.

“Samen met LierWerkt! focussen we ons op mensen uit kansengroepen, omdat we er van overtuigd zijn dat hier veel talenten nog ontdekt moeten worden en deze mensen ook een kans in de maatschappij verdienen. We zetten hard in op ondersteuning van de integratie van onze werknemers. We helpen onze werknemers bij woon-werkverkeer en mobiliseren hen zoveel mogelijk met de fiets. Naast een goede werksfeer vinden we een warm groepsgevoel van groot belang, we organiseren daarom ook veel leuke teamactiviteiten”, aldus Chelsey Kenis medezaakvoerder Primato.

Het bedrijf stelt het jaarrond 85 werknemers te werk. Vandaag konden twintig nieuwe kandidaten kennismaken met Primato.

“Het tewerkstellingsbeleid heeft in het bestuursakkoord van Stad en OCMW Lier een prominente plaats gekregen. Een lokaal bestuur is immers goed geplaatst om samen met VDAB en lokale partners de handen in elkaar te slaan en trajecten naar werk voor moeilijk activeerbare mensen uit te werken, op elkaar af te stemmen en te coördineren”, zegt schepen voor Tewerkstelling Sabine Leyzen.

“Onze lokale ondernemers, zoals Primato, zijn hierbij van cruciaal belang. Daarom beschouwen we ze als één van de belangrijkste partners om deze doelen te bereiken.We zien bedrijven regelmatig een jobdag organiseren. Dit zijn belangrijke initiatieven die zich richten tot een breed publiek.”, besluit schepen Leyzen.