Maatwerkbedrijf MIVAS lanceert flexibele wasstraat

Bij maatwerkbedrijf MIVAS , dat  2 vestigingen heeft in Lier kon je al terecht op de verpakkingsafdeling, in de groen- en schilderdienst, het strijkatelier, het sociaal restaurant en de sociale kruidenier. Het bedrijf  heeft nog een derde  vestiging in Rumst en telt  vandaag  in totaal 720 werknemers.

Vandaag lanceerde MIVAS een schitterend nieuw initiatief : de gloednieuwe, flexibele wasstraat.

Met deze wasstraat, in combinatie met de afvulmogelijkheden, zet MIVAS volop in op een circulaire toekomst.Ecologische overwegingen en circulaire economie spelen hier een belangrijke rol, maar ook willen ze hiermee  blijvend  duurzame tewerkstelling  garanderen voor alle maatwerkers.

Het  stadsbestuur  zet al  geruime tijd in op sociale economie omdat  het   de sterkte en het belang ervan inziet.

Sociale economie biedt een maatschappelijke meerwaarde en geeft kansen aan mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt.Bedoeling is om samen met hen op zoek te gaan naar hun sterktes en zo hun competenties aan te scherpen om nadien eventueel de stap te zetten naar de reguliere arbeidsmarkt,” stelt schepen van Tewerkstelling Sabine Leyzen.

Er zijn al heel wat ondernemingen die vanuit deze invalshoek jobs aanbieden.De stad  werkt   o.a. samen met Opnieuw & Co, Werkmmaat en MIVAS.

Hier krijgen mensen de mogelijkheden om via opleiding en werkervaring hun kansen op een duurzame job te vergroten.Ook in onze samenwerkingsovereenkomst met VDAB, zetten we sterk in op kansen creëren voor doelgroepen,” gaat schepen Leyzen verder.

Voetbalclub Lierse K was de eerste  klant die de wasstraat inschakelde.

“We hebben ondertussen niet alleen de herbruikbare bekers mogen reinigen, maar eveneens met onze Greenkiller de zitjes op de tribunes netjes kunnen  poetsen. Wat deze samenwerking nog fijner maakt, is dat veel van onze maatwerkers fervente supporters zijn van Lierse K.", vertelt algemeen directeur Johan Kreydt.

Dit was nog maar de opstartfase en toch mag MIVAS  nu al trots zijn op de geboekte resultaten. De reeds toegekende opdrachten werden kwalitatief en netjes binnen de afgesproken deadlines afgewerkt. Hieronder vielen o.a. de 17.000 bekers van Lierse K.

Voor aanvragen kunnen geïnteresseerden terecht bij [email protected] (0486 05 71 80)