Nieuwjaarsreceptie voor personeel stad en OCMW Lier

Vrijdag 13 januari vond  in cultuurcentrum De Mol de traditionele nieuwjaarsreceptie  plaats voor het personeel van de stad en  OCMW Lier.

Voor algemeen directeur Katrijn Bosschaerts het moment om samen met het personeel vooruit te blikken op een uitdagend 2024.Met de lokale verkiezingen in oktober  is 2024, ook voor de medewerkers van stad en OCMW Lier, een bijzonder momentum.

“Samen hebben we de mogelijkheid om mee aan de wieg te staan van een nieuw meerjarenplan en zo van Lier een nog mooiere stad te maken. Omdat elke medewerker een expert is in zijn vakgebied, kunnen zij stuk voor stuk mee het verschil maken en aangeven wat onze stad nodig heeft,” zegt K. Bosschaerts.

Om de stem van de medewerkers te laten horen,  worden ze dit jaar allemaal betrokken bij de opmaak van een interne omgevingsanalyse. Deze analyse, gebundeld in een inspiratienota, zal binnen enkele weken afgewerkt worden om mee de basis te vormen voor de opmaak van partijprogramma’s en later het bestuursakkoord van de nieuwe bestuursploeg.

Als vertrekpunt voor de interne analyse konden alle medewerkers de afgelopen weken  volgende  vragen beantwoorden:

Wat zijn jouw dromen om onze stad tegen 2030 nog aangenamer,leefbaarder, professioneler en klantvriendelijker te maken?  Hoe omschrijf je een goede collega ?

De antwoorden werden genoteerd op daarvoor ontworpen kaartjes en kwamen terug in een doos per team.

Op de nieuwjaarsreceptie werd  een bijzonder kunstwerk aan burgemeester  Verwaest overhandigd.

De Beeldacademie verwerkte de kaartjes tot een kunstwerk dat het verhaal van de medewerkers  symboliseert.

De komende weken gaat elk team binnen stad en OCMW Lier verder aan de slag met de ideeën. Ze zullen vertaald en geconcretiseerd worden en vormen zo de basis van de  interne inspiratienota’s met concrete handvaten die vervolgens in partijprogramma’s en campagnes kunnen gebruikt worden.

Het kunstwerk zal later een mooie centrale plaats krijgen in het stadskantoor.

In haar speech onderstreepte Katrijn Bosschaerts tot slot nog enkele bijkomende wensen voor 2024. Samen zorgen voor stabiliteit en vertrouwen binnen de stadsorganisatie is daarbij essentieel. Verder gaan dienstverlening en klantgerichtheid hand-in-hand. Stad en OCMW Lier willen een organisatie zijn waar de Lierenaar en Hooiktenaar een wauw-beleving mogen ervaren als ze met de stadsdiensten in contact komen of in de  stad rondlopen.

Het officiële gedeelte werd besloten met de viering van 7 gepensioneerden van stad en OCMW Lier . Volgende personeelsleden die het voorbije jaar  met pensioen gingen werden  in de bloemetjes gezet : Paul Clement, Peter Janssens, Karin Van Asch, Nancy Vervoort, Martine Deschamps, Peter Janssens, Linda Dierckx, en Sonja Van Saet.