Oproep Cultuurprijs 2022

De stad  Lier reikt naar jaarlijkse gewoonte twee cultuurprijzen uit voor 2022: één voor een individuele prestatie en één voor een ganse loopbaan , zogenaamd Livetime Achievement.

Deze prijzen gaan naar verenigingen of personen die een verrijking betekenen voor het culturele leven in Lier.

Kandidaturen kunnen ingediend worden voor:

·         Een individuele prestatie, de organisatie van een erkende Lierse culturele vereniging of een samenwerkingsverband van meerdere erkende Lierse culturele verenigingen. De prestatie vond plaats in 2022 en moet een waardevolle culturele inbreng betekenen die de stad Lier in de kijker zet of heeft een belangrijke impact op haar inwoners.

·         Een ganse loopbaan van een inwoner of een vereniging van de stad Lier (een zogenaamde Lifetime Achievement). Waardemeters hierbij zijn een langdurige inzet binnen het culturele leven van de stad, een duurzame bijdrage aan het culturele imago van de stad en een aantoonbaar engagement in (socio-)culturele en/of toeristische uitstraling van de stad.

Kandidaturen kunnen ingediend worden tot 31 januari 2023.

Foto© Stad Lier