Politie Lier krijgt 2 meldingen tijdens nieuwjaarsnacht

In de nacht van zaterdag op zondag werd  de lokale politie  gemeld dat iemand een verkeerspaaltje had aangereden. Via de camera's kon het betrokken voertuig gelokaliseerd  worden . Toen de  ploeg ter plaatse kwam, was de vogel  echter gaan vliegen. Dankzij de camera's  kon  hij even verder gelokaliseerd worden.

De 35-jarige man was stomdronken. Zijn rijbewijs werd onmiddellijk ingetrokken. Hij  werd bestuurlijk aangehouden en  zal  later nog de kosten moeten vergoeden  voor de aangerichte schade

Tijdens  dezelfde nacht ontving  de Lierse politie  een melding dat een 27-jarige man bedreigd werd met een mes in de Eikelstraat.

De feiten werden gefilmd door de stadscamera. Hierdoor kon  de dader diezelfde nacht nog geïdentificeerd en gelokaliseerd worden.

De verdachte is een 19-jarige man die geen onbekende is voor het gerecht. Hij werd gearresteerd. Het mes werd in beslag genomen. De zaak wordt verder onderzocht.