Pop-up gezocht voor Hof van Geertruyen

Lier wil  het Hof van Geertruyen, voormalig Timmermans-Opsomermuseum aan de Netelaan  ter beschikking stellen voor een pop-up concept.

Met dit initiatief wil  de stad  ervoor zorgen dat het leegstaande gebouw, voor maximum één jaar een tijdelijke invulling krijgt.

Het Hof van Geertruyen is gelegen aan de rand van het Lierse kernwinkel- en horecagebied. Aan de andere kant van de Binnennete ligt het Zimmerplein met de Zimmertoren en zijn vele horecazaken.

De voornaamste winkelstraten, de Rechtestraat, Grote Markt en Antwerpsestraat liggen op wandelafstand. Bovendien is er veel passage aan de locatie, van fietsers komende van de Netedijken, van wandelaars die parkeren op randparking De Mol om naar het centrum te trekken en van wagens die door het centrum naar de nabijgelegen parking Gasthuisvest rijden.

Door de ligging aan het stadspark en aan de evenementenweide is extra passage van bezoekers gegarandeerd.

Kandidaturen worden ten laatste op 15 januari 2023 om 9 uur ingediend.

Schepen vanPatrimonium en Onroerend erfgoed  Sabine Leyzen : “ Schrijf een leuk concept uit. Vertel ons wat we mogen verwachten en hoe je het praktisch zou aanpakken. Bezorg ons het ingevulde formulier (61.29 KB) word
samen met de nodige bijlagen per mail aan [email protected]. In dat document kan je ook wat meer informatie en de voorwaarden terugvinden.”
De stad contacteert  alle kandidaten voor een presentatie van  hun projectvoorstel op 19 januari 2023 tussen 13 en 15 uur. Begin februari maakt het college   de beslissing  bekend.

Wie nog vragen of bedenkingen heeft,  kan ze  voorleggen  via [email protected].