Schapen komen terug naar Lier

Zondag 14 april komen de schapen voor het zevende jaar op rij terug naar Lier. Onder begeleiding van de Lierse Keersters, de doedelzakspelers van de Red Hackle Pipe Band, Pallieter, Wardje en de Schaepshoofden vertrekken een dertigtal schapen om 13 uur van aan de Frederik Peltzerstraat over de Spuivest richting het Spui. Daarna trekt de kudde verder over de Sionsvest naar de Konijnenweide.

Op het grasveld grenzend aan de Sionsvest wordt er (kinder)animatie voorzien en zijn er drank- en eetstanden. Zo is er onder meer een knuffelhoek voorzien waar kinderen lammetjes kunnen aaien en de papfles kunnen geven, en komt de orde van de Lierse Vlaaike ons streekproduct   bakken, ten voordele van de afdeling oncologie van het Heilig Hart Ziekenhuis Lier.

De terugkeer van de schapen past in een begrazingsproject dat de Sociëteit van de Schaepshoofden zeven jaar geleden opstartte samen met de stad Lier en een professionele herder. Met dit project wordt het gebied achter het Spui tussen een dode arm van de Nete en de Nete zelf op een ecologisch verantwoorde manier onderhouden.