Schepen informeert bewoners sociale flats Mechelbaan

Schepen van wonen Sabine Leyzen nodigde de bewoners van de sociale wooneenheden aan de Mechelbaan uit  op een informatiemoment over het  nieuw geplande  woonproject aldaar.

Hun ééngezinswoningen  beantwoorden niet meer aan  de huidige normen van woonkwaliteit. Daarom plant de Lierse Maatschappij voor de Huisvesting(LMH)  de afbraak van deze woningen en de bouw van een gloednieuw, mooi  woonproject. Kwaliteitsvol, veilig, energiezuinig en betaalbaar wonen is voor dit  stadsbestuur  een prioriteit. Daarom zijn de conformiteitsattesten in het leven geroepen en moeten er ook tijdig renovaties gebeuren.

“Ik heb vandaag  de bewoners  al  uitgenodigd  omdat we iedereen willen begeleiden  naar een nieuwe  sociale woning  in Koningshooikt of in Lier”, stelt schepen Leyzen.

“Daarom is het opportuun in te schrijven op de kandidatenlijst voor een sociale huurwoning van de  LMH. De bewoners hebben  de keuze om in te schrijven voor het Withof aan de Sander de Vosstraat, als daar een flat zou vrijkomen ,  voor  het nieuwe project aan de Mechelbaan  of te verhuizen naar Lier. Niemand opteerde om te muteren naar een  sociale flat  in Lier. De meeste bewoners  verkozen te blijven wonen op hun huidige locatie en  hun intrek te nemen  in de  nieuwbouw op de Mechelbaan die als alles volgens plan verloopt over 4 jaar zal  klaar zijn .”

Schepen Leyzen heeft de bewoners  via  dit infomoment alleszins  kunnen verzekeren dat er de eerste jaren niets aan hun  huidig verblijf  zal gebeuren.