Schepencollege start actie 'Lenteschoonmaak'

Voorzien van een groen hesje , een grijpstok en de witte zwerfvuilzakken van Mooimakers.be ruimden burgemeester en schepenen het zwerfvuil op  op  de Antwerpsesteenweg  buiten de Ring (R16). Ze gaven daarmee  de officiële start van de Lenteschoonmaak van Mooimakers.

Ze verzamelden eventjes 21 volle zakken zwerfvuil (sigarettenpeuken, kauwgom, etensresten, verpakkingen, tickets, blikjes, flesjes, paraplu’s, zakdoekjes, …) en hier en daar ook sluikstort in de bermen en grachten en op het  middenvak van de steenweg.

Een propere stad is een mooie beloning, maar dit jaar wil Lier nog wat extra doen door er een wedstrijd aan te koppelen.

“Spreek met minstens drie bewoners uit je straat of buurt af om samen je stoep, goot, voortuin en/of gevel proper te maken. Registreer je actie vóór zaterdag 18 maart via www.lier.be/lenteschoonmaak en maak kans op een beloning om je straat in de loop van het jaar te vergroenen, “ stelt  schepen van Proper Lier Ivo Andries.

Je kan ook het hele jaar in je eigen buurt aan de slag of word ‘zwerfvuilvrijwilliger’. Meer info op www.lier.be/wordvrijwilligerzwerfvuil.