Schoon Lier bij schemerlicht, een stadsverhaal

Lierenaar Rudy Van Roy  stelt zijn vierde boek over zijn geboortestad voor waarin hij een tijdsbeeld schetst  over Lier tijdens de eerste helft van de 20ste eeuw.

“Twee jaar geleden dacht ik eraan iets te schrijven over de gebroeders Dox, paters-missionarissen uit het Lierse dominicanenklooster in de De Heyderstraat, naar wie het minder bekende  pleintje naast de Kluizekerk werd genoemd", vertelt de auteur.

`Schoon Lier bij Schemerlicht schetst een beeld van licht en schaduw over onstuimige jaren die de stad overweldigden en de gebroeders Dox, samen met hun tijdgenoten, meesleepten in twee wereldoorlogen, bezettingen, politieke strijd en koloniale missionering. Het boek toont hoezeer onze kleine stad aan de Nete verbonden is met de grote verhalen van de geschiedenis.

Het verhaal wordt verteld door het fictieve personage Emiel Winands  , generatiegenoot van de gebroeders Dox  maar vooral waarnemer van zijn stad.

Schoon Lier bij Schemerlicht is gebaseerd op historische feiten, aangevuld met de verbeelding en geput uit familiale herinneringen van de auteur.

Schoon Lier bij Schemerlicht, een stadsverhaal is te koop in de boekhandel aan 21,99 euro en bij de auteur  Rudy Van Roy, Koningin Astridlaan 4 - 2500 Lier.