Deze voltijdse medewerker draagt de verantwoordelijkheid voor de opmaak en de opvolging van nood- en interventieplannen. Daarnaast neemt hij of zij tijdens grootschalige incidenten het voortouw in de multidisciplinaire samenwerking.
Als noodplanningscoördinator dient hij dus 7/7 en 24/24 oproepbaar en binnen de kortst mogelijke tijd ter plaatse te zijn. De noodplanningscoördinator speelt een cruciale rol bij het adviseren van de burgemeester, de gemeentelijke diensten en de bevolking op het vlak van nood- en interventieplannen, de publieke veiligheid en de volksgezondheid. Voor de vacature dien de kandidaat te beschikken over een masterdiploma en de bereidheid om een postgraduaat rampenmanagement te volgen. Ook kandidaten met een bachelordiploma die reeds een postgraduaat rampenmanagement behaalden, komen in aanmerking. Voorlopig blijft de vorige noodplanningscoördinator van stad Lier nog ter beschikking indien er zich een ernstig incident voordoet. Sinds eind 2017 verloopt het indienen van een sollicitatie bij stad en OCMW Lier volledig online. Op die manier verminderde de administratie aanzienlijk en kunnen kandidaten beter op de hoogte gehouden worden. Meer info over de vacature via: http://bit.ly/VacaturesStadLier