Stad vernieuwt voetpaden in Lier en Koningshooikt

Het gaat om de Baron Opsomerlaan van Mechelsesteenweg tot Ogezlaan aan weerszijden , de Rechtestraat van Werf tot Sint-Gummaruskerk aan weerszijden en het Leopoldplein met uitzondering van de linkerzijde naast de tunnel die nog recent werd heraangelegd.

De vernieuwing wordt nog dit najaar uitgevoerd. De exacte timing wordt deze week met de aannemer besproken. Tegelijk bereidt het stadsbestuur ook de vernieuwing van een aantal asfaltwegen voor. ?Zoals opgenomen in de meerjarenplanning werkt de stad Lier aan een kwaliteitsvol en bereikbaar openbaar domein met aandacht voor behoud, duurzaam onderhoud, gebruikszekerheid, functionaliteit en veiligheid.

De stad zet zo in op stappers en trappers, die zich veilig en comfortabel moeten kunnen verplaatsen. Naast het herstellen of vernieuwen van wegen- en fietsinfrastructuur, investeert de stad dus ook in de vernieuwing van de voetpaden in Lier en Koningshooikt.