Sla navigatie over

Toerisme Lier legt mooie cijfers voor

2018 was een absoluut topjaar voor het toerismekantoor met een toename van 37,2% aan bezoekers t.o.v. 2017. Een lichte terugval na zo’n recordjaar werd verwacht , maar het werd nog een lichte groei van 1% was, tot 36.800 bezoekers. Het beste resultaat in 7 jaar tijd en op één na beste resultaat sinds de tellingen in 2007.

Het aantal rechtstreekse klantencontacten daalt gestaag sinds 2012 vanwege de toenemende digitalisering. Dit blijkt ook in de al jaren snel stijgende bezoekcijfers van de website visitlier.be: 438.976 paginaweergaven, een stijging met 14,3% en 88.953 gebruikers, een stijging met 17,2%.

Een opvallend cijfer is dat van de gidsbeurten, dat al sinds 2008 gestaag daalde door de digitalisering. Zowel het aantal van 552 groepen (+3,1%) als het totaal van 10.491 deelnemers (+9,6%) zitten in de lift. Een mooi resultaat te danken aan de inspanningen van gidsenvereniging Argus.

Het Stadsmuseum had een topjaar met 8.388 bezoekers. Dat is het beste resultaat sinds de opening van Bruegelland in 2012. De komende jaren wordt nog aanzienlijke groei verwacht door de start van de schoolbezoeken.

De toeristische attracties tonen sterke stijgers bij Huis van Oscar (+66%), het Abarth Works automuseum (12,5%) en Citygolf (+8%). De Moedige Bootvissers (-6,4%) en Gummaruskerk (-0,5%) hadden beide een lichte daling, maar blijven beide met voorsprong de grootste klassieke publiekstrekkers. Cycling Dinner (-18,9%) had een minder jaar door de hittegolf, maar blijft een ijzersterk concept.

De allergrootste bezoekersattractie blijft, ondanks een lichte daling van 4,7%, het zwembad Lago Waterperels met 361.164 bezoekers!

De meeste hotels en B&B’s kenden een stagnatie tot lichte daling, al hebben Hof van Aragon (+38,5%) en Zimmerhof (+8,3) opnieuw mooie groeicijfers. Ook het vernieuwde B-Inn aan de Hoogveldweg heeft met 5.718 overnachtingen zijn start niet gemist.

Meest recente berichten

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder