Zoektocht naar ramen voor poëzie

Van 26 januari tot 1 februari loopt  de ‘Week van de Poëzie’. Honderden weesgedichten gaan dan  op zoek naar een adoptieraam om de straten in onze  gemeenten te overspoelen met gedichten. Meter van de actie is Maud Van Hauwaert. Zij neemt de fakkel over van de diep betreurde Stijn De Paepe.

De actie wordt gedragen door meer dan 60 bibliotheken en gecoördineerd door Utopia, de hoofdbibliotheek van Aalst.  Om de Lierse straten te overspoelen met poëzie neemt  onze bib  ook deel aan de Poëzieweek 2023.

“Inwoners die beschikken over een raam op de benedenverdieping en een groot hart hebben voor poëzie, kunnen één van de 55 weesgedichten adopteren’, vertelt schepen van Cultuur Ivo Andries.

“Ze  kunnen vanaf 15 december surfen naar weesgedichten.be en kiezen uit een lijst van gedichten.  geschreven door bekende en minder bekende, nationale en internationale dichters. In Lier kan gekozen worden uit een gedicht van Tom Mariën, Kris Van Steenberge of Felix Timmermans”, aldus schepen Andries.

Deelnemen is gratis. Vrijwilligers komen na selectie langs om het gedicht met afwasbare stiften op het raam aan te brengen. Hiervoor is  de bib nog op zoek naar  mensen  met een mooi handschrift. Wie zich geroepen voelt, schrijft een e-mail aan [email protected].