Luisterrijke aanstelling peter en meter Orde Liers Vlaaike

In het stadhuis stelde zondag  de Orde van het Liers Vlaaike  hun peter en meter voor : burgemeester Rik Verwaest en  Britt Fierens,  kleindochter van voorzitter van de Orde en oud-bakker Johan Hendrickx.

Burgemeester Verwaest : “Het Lierse Vlaaike is een  product  van meesterschap met unieke ingrediënten die al die jaren onveranderd zijn gebleven.”  “Ik ben heel vereerd  en blij dat ik gevraagd werd  als oudste van de 9 kleinkinderen.Wij zijn zoals opa allemaal geboren met een Lierse vlaai in de maag”, aldus meter  Britt Fierens.

Peter en meter deelden na  hun aanstelling Lierse vlaaikes uit aan de genodigden  en  aan de  talrijke Lierenaars en  bezoekers  aan de pui van het stadhuis  als traktatie van de Orde.

De Orde wil het Lierse vlaaike nog meer in de kijker zetten  met raam- en menustickers, meer zichtbaarheid op de website van Visit Lier (visitlier.be) en hun aanwezigheid op meerdere evenementen  zoals o.a. Zomer in het Park, Week van de smaak, inhuldiging  van een nieuwe reus etc.

In december 2013 kreeg het Liers vlaaike Europese erkenning als streekproduct.