Schapen nemen hun zomerverblijf in

Op de laatste dag van de paasvakantie  arriveerden de schapen voor de achtste jaar op rij terug in  Lier. Onder begeleiding van de Lierse Keersters, de doedelzakspelers van de Red Hackle Pipe Band , de reuzen Wardje van ’t Juzewieten en Jan Hendrickx  sr en  de Schaepshoofden vertrokken een dertigtal schapen  onder ruime belangstelling van aan de Frederik Peltzerstraat  via de Spuivest   naar hun zomerverblijf .

Na de  doorgang van de kudde door het Spui trokken ze verder naar het  ‘Konijnenbos’ . Daar kunnen de schapen tijdens de zomer  ongestoord naar hartenlust grazen. Een  professionele  herder met hond leidde de kudde veilig naar hun bestemming.

De Sociëteit van de Schaepshoofden hield  een opendeurdag in het Spui. Voor de kinderen was een knuffelhoek ingericht waar ze  een tiental  lammetjes rustig  konden aaien

De terugkeer van de schapen kadert in een begrazingsproject dat de Sociëteit van de Schaepshoofden acht  jaar geleden opstartte samen met de stad  en een professionele herder.

Met dit project wordt het gebied achter het Spui tussen een dode arm van de Nete en de Nete zelf op een ecologisch verantwoorde manier onderhouden. Gezien het grote succes wordt dit project ook dit jaar hernomen.